Porrastreeniä Paloheinässä

Lions Club Staminan järjestämä tapahtuma, joka on kaikille avoin ja ilmainen.

Ohjelmassa porrasjuoksua / -kävelyä ja muuta reipasta ulkoilua. Kokoontuminen Paloheinän ulkoilumajan edessä klo 18.00.

Tästä suuntaamme ulkoilureiteille, suurin piirtein seuraavalla ohjelmalla:

1. Verryttely ja lämmittely: 15 min yhteiskävely / hölkkä

2. Helppoja juoksutekniikka- ja liikkuvuusharjoitteita: 15 min

- tämä tarkoittaa erilaisia askelluksia ja venytyksiä; polvennostokävely/juoksu, päkiähyppely, koordinaatioliikkeitä, jne

3. Porrasnousuja (ja -laskuja;) Paloheinän kuntoportaissa 30 min - omaan tahtiin

4. Yhteinen loppuvenyttely kuntoportaiden luona

JOS ulkoilumajan kahvio on avautunut, voimme pitää jälkipelit siellä. Kaupungin sivuston mukaan "Ulkoilumajan kahvila Palomaja avautuu marraskuussa."

Paloheinän kuntoportaat

"Paloheinän ulkoilualueen kuntoportaissa on 253 porrasta. Portaiden ala- ja yläpäästä löytyy myös ulkokuntoilulaitteita, alhaalla laitteet penkkipunnerrukseen, kyykkyyn, vaakasoutuun ja etunojapunnerrukseen sekä mäen päällä on viiden tukin tukkipatteristo."

Kuva: Helsingin Uutiset